Sunday, November 28, 2010

Salahkah Allah Benarkan Poligami?

Salahkah Allah Benarkan Poligami?
Benarkah Yahudi Kerana Menaja Pelacuran?

Memang lelaki mempunyai keinginan kepada lebih dari seorang wanita, tabiatnya memang demikian. Hebatnya Tuhan Pencipta melakukan penciptaan seagung itu hingga terpaksalah musuh-musuhnya, Yahudi dan Nasrani menganjurkan dan menghalalkan pelacuran dan perzinaan. Sibuklah dan teruklah Women’s Lib menentang poligami dari Tuhan.

Salahkah Tuhan? Apa faedahnya poligami? Relevankah ia dan kenapa wanita diseksa?

1. Poligami memaksa lelaki mampu berdepan dengan nafsu atau emosi atau cinta dunia wanita. Jika tidak, dia bagaikan terpenjara di neraka rumahnya.

1. Poligami meminta lelaki bertanggungjawab mengadili semua wanita-wanita yang jadi isterinya. Bagaimana lelaki dapat memenuhi segala keperluan dan keinginan asasi bagi anak-anak dan isteri-isteri adalah suatu kesusahan yang amat sukar bagi mereka.

1. Tuhan sebenarnya mencabar dan menyakiti lelaki bila dibuatkan berkeinginan dengan lebih dari satu wanita, tapi terpaksa melepasi sesuatu yg mustahil boleh dilaksanakan. Terhinalah mereka jika terpaksa melakukannya di dalam keadaan tidak menepati syarat rukun yang Tuhan tetapkan. Siapa kata suami syok dengan poligami? Bahkan ia lebih menyakitkan dan membebankan daripada apa yang ditanggung oleh wanita. Namun emosi lelaki tidak sedahsyat emosi wanita. Maka perasaan-perasaan sakitnya disembunyikan sedangkan perempuan bising dan riuh-rendah satu dunia. Kalau betullah poligami itu tidak menyakiti lelaki, mengapa hampir semua presiden dan pemimpin-pemimpin di dunia hanya ‘main-main belakang’. Sebenarnya sungguh memalukan, bilamana ramai pemimpin dunia tidak selesai dengan isteri, kalah hanya oleh seorang wanita. Kalau ada empat isteri, habislah kena ratah. Padahal Allah mencabar lelaki seolah-olah dengan berkata: “Engkau kalau tiada masalah, kahwinlah 2 atau 3 atau 4. Tapi kalau ada masalah, cukuplah seorang. Walhal satu isteri pun engkau tak mampu terhadap makhluk yang lemah itu. Engkau ini betul ke pemimpin?”

Kalau saya jadi lelaki, saya akan jawab begini, “Tuhan, kalau begitu, sepatutnya saya tidak boleh kahwin. Tapi naluri saya mewajibkan saya kahwin. Saya mengaku kalah dan saya mahu tanya, apakah jalan keluar untuk saya dan kaum lelaki?

1. Dibuatkan juga lelaki itu suka anak ramai. Wibawanya seorang ayah dapat lahirkan seramai-ramainya yang semuanya ‘menjadi’ (berwibawa). Tapi kebanyakan anak-anak hari ini jadi musuh kepada emak ayahnya. Tidak pandainya lelaki menyelamatkan anak-anak cukuplah menakutkan bilamana ada peperangan dalam rumah tangga. Lelaki, hebatnya hanya masalahnya tidak sampai diketahui umum tapi hakikatnya mereka lebih bermasalah dari perempuan atau merekalah sebenarnya jadi punca masalah kepada keluarga, masyarakat dan negara. Mereka kehilangan punca atau sumber mendapatkan formula atau jalan keluar untuk selesaikan masalah. Ini disebabkan mereka sudah kehilangan Tuhan. Tuhan sudah tidak ditemui, hilang oleh tipu-daya Yahudi.

1. Lelaki jahat sebenarnya lebih jahat dari perempuan paling jahat. Ini kerana perempuan umumnya jahat kerana terikut-ikutkan nafsu, bukan dirancang sangat. Kalau rancang pun, tidaklah berstrategi sangat. Sedangkan lelaki kalau jahat adalah bersistem, terancang dan besar-besaran. Ini kerana dirinya tidak terlalu emosional dan mampu kawal diri, lalu sempatlah menyusun gerakan dan strategi untuk mencapai sasaran. Tingginya emosi wanita membuatkan mereka selalu terlajak, menyesal kemudian. Ertinya lelaki lebih teruk nasibnya dari wanita, lebih dipersalahkan dari wanita. Lelaki lebih sukar melaksanakan tugas-tugas dan beban-beban dibanding wanita dengan peranannya.

1. Kata wanita, mereka hendak menuntut hak-hak mereka. Tahukah mereka kaum wanita, bahawa lelaki lebih patut menuntut hak-hak mereka dari kaum wanita. Mereka sebenarnya lebih kehilngan hak, contohnya:
1. Mereka terpaksa ikut kata isteri. Kata-kata mereka dipendamkan saja. Ini kerana wanita amat mendesak, mengasak, mengungkit, mengadu-ngadu, membuka aib dan rahsia serta mencanangkan kepada dunia perihal emosi mereka yang terancam. Umumnya lelaki akan mengalah. Tapi, kalaulah ada lelaki jahat yang lepaskan betul geramnya, maka perempuan pun lebih-lebih lagilah melenting-lenting lepaskan geram, tunjukkan perasaan perempuannya dan senang-senang minta cerai bagaikan suaminya tidak pernah berguna apa-apa kepadanya.
2. Bila lelaki buat juga poligami, merekalah yang jadi kutukan. Perempuan lebih menerima simpati. Lelaki tiada siapa yang simpati walhal penderitaan lelaki tidak dibenarkan berpoligami, siapa pun tidak pernah tanya.

1. Jangan kata Tuhan tidak adil. Jangan kata pelacuran lebih baik dari poligami. Adilnya Allah jadikan suami pemimpin, wanita hanya pengikut. Suami lebih terseksa sebenarnya tapi perempuan yang lebih mengaku terseksa. Menjadi pengikut pun tidak mampu, betulkah mampu menjadi pemimpin?

Allah adil datangkan Nabi buat contoh poligami yang indah dan harmoni. Untuk zaman ini lihatlah poligami Abuya Ashaari yang begitu hebat dan harmoni. Di Malaysia ini tidak payah bahas lagi poigami “ok ke tak?”. Pergilah ke Rawang, lihatlah bagaimana realiti poligami yang harmoni dan itulah yg dimaksudkan oleh Allah dan Rasul. Jangan tertipu oleh Yahudi yang menghina lelaki dan wanita oleh perzinaan, lebih-lebih lagi jangan terpedaya oleh poligami palsu yang dibuat hanya kerana tuntutan biologi lelaki, walhal Allah menyertakan pakej yang cukup baik untuk poligami.

Wahai saudara se-Islam, Allah dan Rasul terlalu sayangkan kita, masakan kita dibiarkan saja meneruskan kemelut ini. Yakinlah.

0 comments:

Post a Comment