Sunday, May 17, 2009

Cintaku PadaMu…

Aku tahu Engkau Tuhan adalah cinta agung,
Aku pun mau mencintaiMu
Aku tahu mencintaiMu amat perlu,
Ia puncak dari segala kebahagiaan
Aku berusaha ke arah itu,
tapi cintaku padaMu Tuhan selalu saja terganggu,
Banyak yang mengganggu,
Nafsuku yang jahat, syaitan terkutuk.
Dunia yang mempesona menggamit-gamit selalu,
Di waktu itu lupa aku padaMu, Cinta sudah tentu jauh sekali,
Sekali-sekala cintaku padaMu datang juga, walaupun sedikit, terasa indahnya
Kemudian lupa lagi
Adakalanya lupaku padaMu berpanjangan sekali
Kemudian sekali-sekala tersedar kembali,
Engkau adalah cinta agung,
Engkau patut dicintai, selepas itu lupa lagi,
Begitulah cintaku padaMu dengan kelalaianku silih berganti,
Tuhan…
Dengan hati yang sedih ini tolonglah aku, dengan rahmatMu,
Bantulah aku untuk mencintaiMu
Agar cinta yang palsu itu terbunuh dengan sendiri
Itulah harapanku padaMu

0 comments:

Post a Comment